Witam w Nowym Roku!



Mamy już wyczekiwany rok 2012. blog nieco przysnął, ale moja aktywność nie – pisze teraz więcej publikacji drukowanych a ilość czasu jest niestety ograniczona. Niemniej wpisy będą się pojawiać od teraz częściej niż raz na kilka miesięcy.

Co wydarzyło się w przestrzeni kontroli i audytu od ostatniego wpisu?


1.      Przebudzenie MF
Ministerstwo Finansów zwiększyło swoją aktywność w zakresie tworzenia wytycznych z zakresu KZ oraz audytu a także zamieszczania ciekawych informacji „z sieci”. Być może ma to związek z przeprowadzoną kontrolą NIK, której wyniki nie były całkowicie pozytywne w zakresie roli jaką DAW pełni w promowaniu Kontroli Zarządczej. Jako pierwszy z brzegu przykład tego pozytywnego zjawiska (przebudzenia) podaje wykaz ciekawych linków:
w szczególności polecam stronę OECD – sam korzystałem z niej wiele razy zbierając materiały dotyczące budżetu zadaniowego.

2.      Nowy wiceminister nadzorujący audyt
Z nadzieją przyjąłem wiadomość o udziale pana ministra Sekuły w ostatnim spotkaniu czwartkowym audytorów. Audyt wewnętrzny zaczął wyraźnie tracić inicjatywę w sektorze publicznym w Polsce. Można powiedzieć, że zatrzymaliśmy się w pół kroku a po entuzjazmie z lat 2003-2005 śladu już nie ma. Powołanie grup roboczych w ramach MF może poprawić naszą sytuację.

3.      Publikacja Roberta Mellera po polsku.
Drukiem ukazała się bardzo kompleksowa pozycja (888 stron) dotycząca audytu wewnętrznego w bardzo szerokim ujęciu.
jestem obecnie w trakcie lektury, ale nawet po tym co już z przeczytałem szczerze polecam!


Oczywiście to wydarzenia z mojego punktu widzenia – zapraszam do ewentualnego uzupełniania i komentowania.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontrola wewnętrzna a audyt wewnętrzny

Komentarz do projektu ustawy o ochronie osób zgłaszających naruszenia prawa